Ariel
Het tweede deel van Kaurismaki’s Arbeiderstrilogie is een romantische road movie die weinig van doen heeft met traditionele noties van liefde en geluk. Ariel is Kaurismaki’s eerste stap binnen de genrefilm, met een meedogenloos onsentimenteel verhaal over ontsnappen en overleven.