Atlantics
Ada is verliefd op Souleiman, maar ze is beloofd aan een andere man. Souleiman en zijn collega’s gaan op een nacht de Atlantische oceaan op, in de hoop op een betere toekomst. Enkele dagen later wordt Ada’s bruiloft verwoest door een brand en begint een mysterieuze koorts zich te verspreiden.
De Frans-Senegalese filmmaker Mati Diop werd de eerste vrouwelijke zwarte regisseur die in première ging in de competitie van Cannes met dit speelfilmdebuut. Atlantique won de Grand Jury Prize en is zowel een meeslepend spookachtig liefdesverhaal als een indringend werk van spiritueel realisme.