Een glansrol van Alia Shawkat geeft kleur aan deze maffe oorlogssatire en maakt het nog complexer. Atropia brengt verschillende verhaallijnen kundig samen. Het is een ontroerend menselijk drama, een ingewikkelde undercoverromance en een confronterende parodie op het Amerikaanse militarisme.