Stéphane, een werkloze acteur, sluit zich aan bij zijn oude gezelschap. Daar ontmoet hij Fanny, een voormalige stagiaire die nu de hoofdrol speelt. Om indruk op haar te maken, beweert hij dat hij de hoofdrol speelt in Le Cid van Pierre Corneille, Fanny’s favoriete toneelstuk.
Seks, leugens en amateurtoneel vormen een bedwelmende mix in deze komedie van Johann Dionnet. Met knipogen naar klassieke Franse romantische films als Dangerous Liaisons en Cyrano de Bergerac vormt Avignon het decor voor liefde en onthullingen tijdens de midzomer in de middeleeuwse stad.