Bacurau
Bacurau, een nederzetting op het Braziliaanse platteland, is geschokt door de dood van haar matriarch. Vreemde dingen gebeuren: de watervoorziening is afgesloten en het dorp is onvindbaar. Onder bedreiging van een onbekende vijand zet Bacurau zich schrap voor een gevecht om te blijven overleven.
Van Kleber Mendonça Filho (Aquarius) en Juliano Dornelles komt deze gedurfde, bedwelmende blend van neo-western, thriller en politieke allegorie—het weerklinkt hedendaags Brazilië, waar het een echte hit werd! Een winnaar van de Cannes Jury Prize, met Udo Kier en Sônia Braga.