Ballet mécanique
Een pulserende caleidoscoop van beelden met een energieke soundtrack. Dit is een wereld in beweging, gedomineerd door mechanische en repetitieve beelden, met enkele momenten van eenzaamheid in een tuin.
Een echte avant-garde klassieker! Deze Dadaïstische traktatie is co-geregisseerd door kunstenaar Fernand Léger en filmmaker Dudley Murphy (met wat hulp van Man Ray!). Dit hypnotiserende ballet van papegaaien, ogen en industriële tandwielen smelt samen met de scheiding tussen mens en machine.