Rome, 1976. Een naïeve Britse geluidstechnicus werkt aan de nagesynchroniseerde soundtrack van een Italiaanse horrorfilm. Terwijl de grens tussen film en werkelijkheid vervaagt, moet hij zijn eigen demonen confronteren om te kunnen overleven in een omgeving die beheerst wordt door uitbuiting.
De Britse regisseur Peter Strickland is altijd al gefascineerd geweest door geluid en maakt met deze nachtmerrieachtige hommage aan giallo uit de jaren 70 zijn obsessie realiteit. Met Toby Jones in de hoofdrol als verlegen geluidstechnicus is Berberian Sound Studio een moderne cultklassieker.