Billy Elliot
When 11-year-old Billy discovers a ballet class sharing the hall with his boxing club, he’s captivated by dance. Encouraged by his teacher, he pursues his newfound passion in secret, defying his working-class family’s expectations amid the miners’ strike in Northern England.