Birdman
In een poging om serieus genomen te worden, probeert een ouder wordende beroemdheid – bekend om zijn rol als iconische superheld – een Broadway toneelstuk op te zetten. Maar terwijl de première nadert, worstelt hij met zijn ego en zijn pogingen om zijn familie, carrière en zichzelf terug te vinden.
Iñárritu’s Birdman, gefilmd alsof het in één take is opgenomen à la Hitchcocks Rope, is zoveel meer dan zijn stilistische pyrotechniek. Deze satirische kijk op artistieke frustratie en creativiteit in New York City bevat ook een triomfantelijke — en zeer meta — prestatie van Batman’s Michael Keaton.