Black Panthers
Deze film is gemaakt in de zomer van 1968 in Oakland, Californië. Het speelt zich af tijdens de bijeenkomsten van de Black Panthers party. De missie was om Huey Newton, een van de leiders, te bevrijden en zijn rechtszaak in een publiek debat te veranderen. Hun roep om aandacht was succesvol.
Documentairemaakster en cinema-activiste Agnès Varda nam haar camera mee naar de VS in de jaren ‘60, de tijd vol raciale spanningen. Het is een sobere, provocatieve en historische korte film die nog steeds relevant is. Black Panthers werd gefilmd tijdens Huey Newton’s rechtszaak.