Blood Simple
De eigenaar van een louche bar in een klein stadje in Texas ontdekt dat een van zijn werknemers een affaire heeft met zijn vrouw. Nadat hij een complot heeft bedacht om ze te laten vermoorden door een kwaadaardige detective, volgt er een chaotische reeks van misverstanden, leugens en kattenkwaad.
Het elektrische horror-noir debuut van de Coens was het begin van hun fascinatie voor verwarde mensen en het grimmige lot. Miscommunicatie is net zo dodelijk als een jagende schutter in deze surrealistische en onvoorspelbare film met Frances McDormand als toevallige aanstichter van onheil.