Border
Tina is een douaneagent met een neus voor problemen. Ze kan menselijke emoties letterlijk ruiken, wat een handig talent is om verdachte zaken op te snuiven. Maar wanneer de geur van een mysterieuze reiziger haar verwart, wordt ze geconfronteerd met kritische inzichten over wie ze is en wat ze wil.
Voordat hij meedong naar de Palme d’Or met zijn Donald Trump-biopic The Apprentice, maakte regisseur Ali Abbasi indruk met het genre-overstijgende sprookje Border. Met het moderne Zweden als decor is deze griezelige en prikkelende allegorie een teder, ontroerend en origineel liefdesverhaal.