Born in Flames
Tien jaar na een socialistische revolutie in de VS wordt Adelaide Norris, de zwarte radicale oprichtster van het Vrouwenleger, op mysterieuze wijze vermoord. Als reactie komt er een intersectionele feministische opstand die het systeem uit elkaar wil blazen.
Lizzie Bordens feministische, provocatieve werk en grungy sciencefictionfuturisme zit vol met de energie van revolutie. Born in Flames is een tijdcapsule van het New York van de jaren ’80, vóór de gentrificatie. Een film die op het juiste moment verschijnt en spreekt tot ons disharmonieuze heden.