Breakfast on Pluto speelt zich af in het Verenigd Koninkrijk tijdens de tumultueuze jaren ’60 en ’70. De film vertelt over Patrick “Kitten” Braden, een weeskind uit een klein Iers stadje dat ervan droomt haar grauwe omgeving te ontvluchten.
Dit subversieve komedie-drama van de Ierse Neil Jordan speelt zich af op de Noord-Ierse grens met Londen tijdens de jaren ‘70. De film is zowel toegankelijk als excentriek – een bewerking van Patrick McCabe’s roman over genderidentiteit met een prachtprestatie van Cillian Murphy & Ruth Negga.