Breaking the Waves
Van controversiële regisseur Lars von Trier is dit de eerste uit zijn Golden Heart trilogie, gevolgd door The Idiots en de Palme d’Or winnaar Dancer in the Dark. Met Emily Watson in topvorm: Breaking the Waves blijft voor altijd één van Von Trier’s beste werken.