Alles is cinema! Godards onmogelijk coole debuut vernieuwt de spanning van de gangsterfilm, zoals schietpartijen en politieachtervolgingen, met een chique, anarchistische en ironische houding. Een hippe, vrije tour door Parijs, de liefde en de film zelf die aankondigt dat er geen regels zijn.