Brief Encounters
De harde stadsplanner Valentina ziet haar man, de vrijgevochten geoloog Maksim zelden. Als plattelandsmeisje Nadya bij Valentina in Odessa komt wonen om haar dienstmeisje te worden, weet ze niet dat Maksim tijdens een recente expeditie Nadya’s hart heeft gebroken.
De brokstukken van twee verstrengelde liefdes vormen de poëtische beelden van Kira Muratova’s solodebuut als regisseur. Brief Encounters, ooit verboden door de Sovjetregering, overbrugt de kloof tussen stad en platteland door verkenning van vrouwelijk ongenoegen, verteld in ontroerende vignetten.