Bright Star
Aan het begin van de 19de eeuw ontmoet Fanny Brawne de afstandelijke dichter John Keats. Zij, brutaal en frivool, schittert graag in de maatschappij, terwijl hij, een berooide dichter, volledig gefocust is op artistieke creatie. Ondanks hun verschillen bloeit er een delicate passie tussen hen.
Met de geuren en kleuren van het platteland en het ontluiken van een eerste liefde, kijkt Jane Campion in Bright Star naar een unieke literaire relatie. De gedoemde affaire van de romantische dichter John Keats en Fanny Brawne wordt aangrijpend tot leven gebracht door Ben Wishaw en Abbie Cornish.