Carrie wordt misschien wel buitengesloten en gepest door haar leeftijdsgenoten, maar ze beschikt ook over telekinetische krachten. Wanneer de populaire groep tijdens het schoolbal een ziekelijke grap bij haar uithaalt, ontketent ze haar krachten met verwoestende gevolgen.
Brian De Palma begon zijn reeks successen met deze eerste film die werd gebaseerd op het werk van Stephen King. Carrie betekende een doorbraak in de carrière van alle betrokkenen en wordt op levendige wijze tot leven gebracht in al zijn bloederige glorie door een onvergetelijke Sissy Spacek.