John Waters, de legendarische uitdager van filmische conventies, neemt Hollywood en zijn normen, uitwissingen en propaganda op de korrel in deze vurige satire. Met een sterrencast, inclusief Melanie Griffith, Stephen Dorff en Maggie Gyllenhaal, wis Cecil B. Demented een vrolijke, kitscherige film.