Christiane F.
De 14-jarige Christiane woont met haar moeder en zus in Berlijn. Ondanks haar leeftijd, komt ze met behulp van een vriend de nieuwe discotheek ‘Sound’ binnen. Daar ontmoet ze Detlef, die in een kliek zit waarin iedereen drugs neemt. Stap voor stap raakt ze dieper in die wereld verzeild.
Vóór de ruige seks en drugs van Kids schetste deze film het beeld van de verloren jeugd en het gruizige nachtleven van 1970s West-Berlijn. Schokkend bij de release en nu een cultklassieker, deze film duikt de duisternis in, maar niet zonder stil te staan bij de rebelse deuntjes van David Bowie.