Chungking Express
In Hong Kong kruisen twee eenzame politieagenten hun pad met twee mysterieuze vrouwen. Agent 223 valt voor een mysterieuze vrouw met een blonde pruik, zonder te weten dat ze een drugssmokkelaar is. Ondertussen bezoekt agent 663 een restaurant en wordt de nieuwe serveerster heimelijk verliefd op hem.
Gefilmd in slechts 23 dagen tijdens het maken van Ashes of Time, blijft Wong Kar Wai’s internationale doorbraak een van zijn populairste films. Van Brigitte Lin, iconisch in gebleekte pruik en zonnebril, tot de California dreams van Faye Wong – laat je verleiden door zijn pas gerestaureerde charmes.