Cléo from 5 to 7
Terwijl ze wacht op de uitslag van de dokter brengt de Franse zangeres Cléo Victoire een paar uur ronddwalend door in de straten van Parijs. Onderweg ontmoet ze haar minnaar, gaat ze winkelen, bezoekt ze haar vriendin Dorothee en heeft ze een korte affaire met een voorbijgaande soldaat.
Varda’s sublieme Nouvelle Vague meesterwerk biedt een hoognodig vrouwelijk perspectief op de straten van Parijs, die al te vaak door mannen werden gefilmd. Met cameo’s van Anna Karina & Jean-Luc Godard toont Varda, beïnvloed door de cinéma vérité, Cléo’s onmiskenbare présence en individualiteit.