Closeness
1998, Nalchik, Rusland. Er ontstaat een crisis in een joods gezin wanneer zoon David en zijn verloofde worden ontvoerd. De opstandige dochter Ilana probeert de traditionele familiestructuur te verdringen. Haar ouders blijven trouw aan de joodse gemeenschap, maar zij keert zich tot haar vriend.
Dit ijzersterke debuut van Kantemir Balagov, een student van meester Aleksandr Sokurov, duikt in de relaties binnen een kleine Joodse gemeenschap in het Kaukasische dorpje Nalchik. Darya Zhovner’s rol als jonge vrouw op zoek naar vrijheid in een beklemmende wereld is oprecht sterk en onvergetelijk.