Contempt
Paul Javal wordt ingehuurd om een scenario te schrijven voor een nieuwe verfilming van Homeros’ ‘De Odyssee’. Al snel raakt de scenarioschrijver verscheurd tussen de eisen van een trotse Europese regisseur, een grove en arrogante Amerikaanse producent en Camille, zijn gedesillusioneerde vrouw.
Een iconisch exposé van de filmindustrie zoals alleen Godard dat kan. Michel Piccoli en Brigitte Bardot vechten en bedrijven de liefde tijdens Fritz Langs productie van Odyssee in de beroemde Cinecittà-studio’s in Italië, begeleid door de mooiste filmmuziek aller tijden.