Cure
Een golf van gruwelijke moorden treft Tokyo. De moordenaar wordt in de buurt van een slachtoffer gevonden en beweert geen controle te hebben over zijn daden. Een detective volgt de enige link – een vreemdeling die kort contact had met de daders en de slachtoffers – en probeert de terreur te stoppen.
Kiyoshi Kurosawa maakt Yakuza-films, thrillers, donkere komedies, sci-fi én musicals. In deze iconische horror verkent hij sociale vervreemding en de oorsprong van het kwaad. Cure, een baanbrekende film van de Japanse auteur, speelt met de regels van de psychologische horror.