Deze eigenzinnige genrehybride film van Lars von Trier is de ultieme postmoderne musical, met de betoverende IJslandse popster Björk, die haar pure vitaliteit ten volle benut. Deze overweldigende tranentrekker won de Gouden Palm in Cannes, evenals de prijs voor beste actrice voor Björk!