1864. Oorlogsheld Luitenant John Dunbar vraagt een aanstelling aan in een afgelegen buitenpost in het Amerikaanse Westen. Daar raakt hij bevriend met de plaatselijke inheemse bevolking – tot grote afkeuring van zijn collega’s. Al snel negeert Dunbar de bevelen ten gunste van zijn nieuwe vrienden.