Dazed and Confused
Een onvergelijkbare groep—van Matthew McConaughey tot Parker Posey—is het onderwerp van Linklater’s cultklassieker, over een dag uit het leven van Amerikaanse tieners. Hoewel het is gemaakt in ’93 en zich afspeelt in ’76, blijft Dazed and Confused ongeëvenaard met de middelbare school en rockmuziek.