Dead Man's Wire
Op 8 februari 1977 kwam Tony Kiritsis het kantoor van Richard Hall, directeur van de Meridian Mortgage Company, binnen en nam hem in gijzeling met een afgezaagd jachtgeweer dat met een ‘dead man’s wire’ verbonden was tussen de trekker en Tony’s eigen nek.
Gus Van Sant stelt gerechtigheid ter discussie in deze op een waargebeurd verhaal gebaseerde klassenstrijdthriller. Met een knipoog naar Sidney Lumets opruiende Dog Day Afternoon speelt Al Pacino de rol van een zelfvoldane, rijke bankier tegenover Bill Skarsgårds spectaculair explosieve antiheld.