Delicatessen
In een gebouw in een dystopische stad ziet een slager met een beperkte vleesvoorraad zijn voorraad groeien wanneer enkele huurders beginnen te verdwijnen. Een jonge voormalige clown krijgt daar een baan, zich er niet van bewust dat hij het volgende slachtoffer van de slager zou kunnen zijn.
Vóór The City of Lost Children maakten Jean-Pierre Jeunet en Marc Caro hun ingenieuze debuut met deze komische cultklassieker. Met hun eigenzinnige stilering in een surrealistische visie op Parijs gaat Delicatessen over de banaliteit van het post-apocalyptische bestaan.