Met een vrouw en kind die zich voordoen als zijn gezin vlucht een Tamil Tijger van Sri Lanka naar Frankrijk. Hopend op asiel werken ze hard aan een nieuw bestaan, maar in de door drugs geteisterde Parijse buitenwijken leven ze wederom te midden van verschrikkelijk geweld.
Deze Palme d’Or-winnaar toont met levensechte precisie de worstelingen van migratie en integratie als gevolg van politieke ballingschap. Jacques Audiards realistische stijl weeft hoop, liefde en spanning samen in het ruige decor van een Parijs’ getto in de voorsteden, met een score van Nicolas Jaar.