Do the Right Thing
Op de warmste dag van het jaar in Bedford-Stuyvesant, Brooklyn, beweegt pizzabezorger Mookie zich tussen bewoners, collega’s en buren. Gedurende vierentwintig uur, terwijl de hitte toeneemt, escaleren de dagelijkse wrijvingen rond een lokale pizzeria tot een open conflict.
Het meesterwerk van Spike Lee heeft in de decennia sinds de release geen kracht verloren. Do the Right Thing, een breed opgezette vertelling over raciale spanningen, gemeenschapszin en geweld dat bruist van koortsachtige urgentie, is een van de grootste Amerikaanse films. Fight the power!