Documenteur
Met meesterwerken als Le Bonheur en Vagabond zou men weleens vergeten dat Varda ook een van de beste documentairemakers is die de cinema ooit heeft gekend. Deze zelfverklaarde “emotiefilm” verweeft een stil fictief verhaal met feiten om een boeiend portret van een complexe vrouw op te hangen.