Donnie Darko
Donnie is een lastige tiener: hij zit in therapie, slaapwandelt en heeft een denkbeeldig konijn genaamd Frank, als vriend die het naderende einde van de wereld voorspelt. Tot die tijd navigeert Donnie door het tienerleven in een buitenwijk terwijl hij de ongepaste instructies van Frank opvolgt.
Is dit dé cultfilm van het nieuwe millennium? Wij zeggen van wel! Het opmerkelijke debuut van Richard Kelly is een naadloze hybride: deels tienerkomedie, deels horror, deels sciencefiction en heel origineel. Dit vreemde, sinistere mysterie, dat aanvankelijk werd genegeerd, is nu al een klassieker.