John Baxter en zijn vrouw Laura verblijven in Venetië in een poging verlichting te vinden na de tragische verdrinking van hun dochter Christine. De stad begint echter een ongelukkig effect te hebben op de rouwende John, die visioenen ervaart van een kind in rode jassen dat op zijn dochter lijkt.
De radicale Britse filmmaker Nicolas Roeg maakte een echte horrorklassieker met deze bewerking van Daphne du Maurier. Een freaky psychologisch onderzoek naar verdriet en isolement dat gebruik maakt van caleidoscopische montage en een van de meest controversiële seksscènes uit de filmhistorie bevat.