Dormant Beauty
Een drama dat zich afspeelt op verschillende locaties tijdens de laatste zes levensdagen van Eluana Englaro, een jonge vrouw die 17 jaar lang in een vegetatieve staat verkeerde. Een mozaïek van karakters komt in beeld.
De Italiaanse maestro Marco Bellocchio heeft nooit dezelfde erkenning gekregen als Bertolucci, ondanks zijn debuutklassieker Fists in the Pocket. Zijn recente werk is nóg beter en ademt de energie en bravoure van politieke toewijding.