Drie mannen – een werkloze diskjockey, een onbeduidende pooier en een miserabele Italiaanse toerist – belanden in dezelfde gevangeniscel voor misdaden die ze niet hebben gepleegd. Samen plannen ze hun ontsnapping en al snel belanden ze in de wildernis van Louisiana zonder toevluchtsoord in zicht.
Deze coole, karaktergedreven komedie van de Amerikaanse indiegigant Jim Jarmusch vertrekt van een van de meest ongewone acteurcombinaties: Roberto Benigni, John Lurie & Tom Waits. Een offbeat en monochrome viering van de onverwachte vriendschappen binnen (en buiten) een gevangenis in New Orleans.