Dreams
Een vijftienjarig meisje beleeft een seksuele ontwaking wanneer ze halsoverkop verliefd wordt op haar lerares. Ze schrijft dit in haar dagboek, en doet dat zo goed, levendig en herkenbaar dat zowel haar moeder als haar grootmoeder vinden dat het boek gepubliceerd moet worden.
Als één van de drie liefdesbrieven aan Oslo van Dag Johan Haugerud schreef Dreams geschiedenis als eerste Noorse film die de Gouden Beer won op de Berlinale. Met de intensiteit van prille liefde wordt schrijven een sensuele daad in dit betoverende verhaal over tienerliefde en creatieve extase.