Trambestuurder Lauri verliest zijn baan. Kort daarna gaat het restaurant waar zijn vrouw Ilona werkt failliet. Omdat ze te trots zijn voor de bijstand, gaan ze op zoek naar nieuwe banen. Maar het zit ze niet mee en ze zijn ook nog heel onhandig, wat leidt tot de ene mislukking na de andere.
Deze komedie is een van Aki Kaurismäki’s meest aangrijpende en meelevende werken en toont de strijd en tegenslagen van een echtpaar aan de armoedegrens. Drifting Clouds is rigoureus en levendig geregisseerd en is ultiem Kaurismäki tot en met het laatste, majestueuze kraanshot.