Election
Elke twee jaar verkiezen senior-leden van Hong Kong’s oudste Triade, de Who Shing Society, een nieuwe voorzitter. Er ontstaat felle rivaliteit tussen twee kandidaten. Lok, gerespecteerd door de Ooms, is de favoriet. Maar zijn rivaal Big D zet alles op alles om hem te verslaan.
Johnnie To (The Mission) Hong Kong genre-maestro maakte een ambitieuze gangstersaga. Door het volgen van achterkamertjespolitiek (en bloedvergieten) van de overgang van het bendeleiderschap, is dit een aangrijpend verslag over de werking en erecodes van de georganiseerde misdaad in de stad.