Elegy to the Visitor from the Revolution
Één van de meest cruciale aspecten in de cinema van de Filipijnse regisseur Lav Diaz is een verlangen—of zelfs een behoefte—om de Filipijnen van het koloniale verleden te verbinden aan nu. Deze film doet precies dat: een portret van vandaag gezien door de ogen van de geschiedenis van een land.