Empire of Passion
Nagisa Ôshima’s drama verkent de langzame en sluipende afbrokkeling van een relatie. Hij gooit de genderdynamiek uit zijn vorige film In the Realm of the Senses om en tovert een duister, erotisch verhaal over een gedoemde liefdesaffaire. Het ontleedt de turbulente aard van een “crime passionel”.