In deze documentaire brengt Giuseppe Tornatore een eerbetoon aan de legendarische filmcomponist Ennio Morricone. Terwijl de maestro ons trakteert op levendige verhalen over zijn leven en kunst, blikken collega’s en beroemde fans – van Clint Eastwood tot Bruce Springsteen – terug op zijn oeuvre.