Faith
Een afgelegen klooster in de Italiaanse heuvels. Een kung-fu meester. Een gemeenschap van christelijke monniken. Eén doel: om het kwaad te vechten in naam van de Vader. 20 jaar lang worden de strijdmonniken voorbereid op een “grote” oorlog, tussen de nachtelijke gebeden en harde trainingssessies in.
Waar ligt de grens tussen lichaam en geest? Tussen toewijding en obsessie, gebed en gevecht, religie en cult? Valentina Pedicini’s bijzondere onderdompeling in een unieke groep die deze grenzen vervaagt onthult ons menselijk vermogen voor extreme passie en bizarre gehoorzaamheid.