Fallen Angels
In hedendaags Hongkong raken twee misdaadverhalen verweven. Een koelbloedige huurmoordenaar wil eindelijk ontsnappen aan een leven vol geweld, wat zijn heimelijk verliefde partner niet bevalt. Ondertussen ontmoet een doofstomme ex-gevangene een meisje tijdens zijn nachten van verwoesting.
Christopher Doyle’s wazige, ultra-groothoek lens induceert genre mijmeringen in deze stilistisch iconoclastische partnerfilm van Chungking Express. Verbluffend gerestaureerd, en voor het eerst gepresenteerd in CinemaScope: dit is Wong Kar Wai’s meesterwerk zoals je hem nog nooit eerder hebt gezien.