Far from Men
Aan het begin van de Algerijnse oorlog krijgt een Franse leraar genaamd Daru de opdracht om een dissident, Mohamed, te begeleiden naar de autoriteiten voor berechting wegens moord. Er ontstaat een band tussen hen, waardoor Daru gedwongen wordt te overdenken waar zijn loyaliteiten werkelijk liggen.
Het westerndrama van David Oelhoffen, gebaseerd op Albert Camus’ korte verhaal over de Algerijnse oorlog, is psychologisch intens, prachtig gefilmd en doordrenkt met morele vragen over oorlog en kolonialisme. Viggo Mortensen levert een van zijn beste performances als een Franse leraar in Algerije.