Een autoverkoper is van plan zijn persoonlijke schulden af te lossen door een paar excentrieke boeven in te huren om zijn vrouw te ontvoeren en haar rijke vader losgeld te laten betalen. Het ondoordachte plan loopt echter volledig uit de hand tijdens een routinecontrole, waarbij drie doden vallen.
Deze onvoorspelbare detective noir, een culthit van de Coen Brothers, is nog altijd niet verouderd. Met een bekroonde hoofdrol van Frances McDormand is Fargo een onconventionele masterclass in donkere humor. Zelden gingen spanning, komedie en sociale observatie zo natuurlijk samen op het scherm.