Fight Club
Een man die aan slapeloosheid lijdt, ontmoet de vreemde zeepverkoper Tyler Durden. De 2 verveelde mannen starten een club met strikte regels, waarin ze het opnemen tegen andere mannen die genoeg hebben van hun mondaine leven. Maar hun partnerschap wankelt wanneer Marla de aandacht van Tyler trekt.
Fincher’s strijdlustige en stilistisch rauwe 4de film stapt in de arena van millenniumangst, consumptiecultuur en gebroken mannelijkheid. Brad Pitt & Edward Norton spelen de hoofdrol naast Helena Bonham Carter, Jared Leto & Meat Loaf. De 1ste regel – praat niet over fight club – is alvast gebroken.