First Cow
In de jaren 1820 reist een zwijgzame kok naar Oregon Territory, waar hij een Chinese immigrant ontmoet die ook op zoek is naar zijn fortuin. Al snel werken de twee samen aan een plan om melk te stelen van de gewaardeerde Jersey-koe van de rijke landeigenaar – de eerste, en enige koe in het gebied.
Kelly Reichardt, een unieke stem in de Amerikaanse cinema, herdefinieert het genre van de western. First Cow vormt een bijzonder verhaal over de bloei van een innige mannelijke vriendschap tussen twee outcasts. De film wordt met sublieme tederheid en ontroerend mededogen verteld.